Щ

Що несуть зміни в Законі про футбольних уболівальників. Коментар Володимира Місечко для порталу «ua-football.com»

16 січня 2014 року Верховна Рада України прийняла, а 18 січня 2014 року Президент України підписав Закон України №722-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень під час проведення футбольних матчів)».

Даним Законом України вноситься низка змін до законодавчих актів України, якими посилюється відповідальність за вчинення адміністративних порушень під час проведення футбольних матчів. UA-Футбол звернувся с проханням прокоментувати основні положення цього неоднозначного та резонансного рішення парламентарів керуючого партнера юрфірми «Місечко та Партнери» Володимира Місечка, що розповів, які зміни чекають на футбольних вболівальників.

Необхідність в прийняті такого Закону, відповідно до пояснювальної записки Міністерства внутрішніх справ України до Законопроекту, викликана останніми інцидентами за участю вболівальників, які спричинили значний суспільний та міжнародний резонанс, наприклад під час матчу між збірними командами України та Сан-Марино 6 вересня 2013 року у Львові.

Найбільш ефективним засобом попередження таких проявів насильства та неналежної поведінки з боку глядачів під час футбольних матчів, на думку Міністерства внутрішніх справ України, є недопущення на територію спортивних споруд осіб, які раніше вчиняли протиправні дії при проведенні цих спортивних заходів. На сьогодні така заборона існує в понад двох десятках країн Європи, включаючи Великобританію, Іспанію, Італію, Нідерланди, Німеччину, Польщу, Росію, Сербію, Туреччину, Францію, Хорватію, Швецію та Швейцарію.

Щодо Закону України та змін внесених до низки законодавчих актів.

Внесено зміни до ст.ст. 24, 25 Кодексу про адміністративні правопорушення, якими до раніше передбаченого переліку видів адміністративних стягнень додано стягнення у вигляді заборони відвідування футбольних матчів, яке може бути застосоване тільки я додаткове стягнення.

Добавлено ст. 291 Кодексу про адміністративні правопорушення, відповідно до якої заборона відвідувати футбольні матчі застосовується у випадках, установлених цим Кодексом, до осіб, які вчинили адміністративні правопорушення на території спортивної споруди, на якій проводиться футбольний матч та призначається районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею) на строк від шести місяців до двох років.

При цьому, відповідно до примітки до ст. 291 Кодексу про адміністративні правопорушення, під футбольним матчем слід розуміти спортивне змагання з футболу між двома командами, що відбувається на території України у межах чемпіонату, першості, Кубка України та Суперкубка України, а також під егідою ФІФА та/або УЄФА.

Стягнення у вигляді заборони відвідування футбольних матчів може бути застосовано до осіб які вчинили:

  • дрібне хуліганство (ст. 173),
  • стрільбу з вогнепальної, холодної метальної чи пневматичної зброї, пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, в населених пунктах і в не відведених для цього місцях або з порушенням установленого порядку (ст. 174),
  • злісну непокору законному розпорядженню або вимозі працівника міліції, члена громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону, військовослужбовця (ст. 185),
  • публічні заклики до невиконання вимог працівника міліції чи посадової особи Військової служби правопорядку у Збройних Силах України (ст. 1857),
  • порушення правил застосування спеціальних засобів самооборони (ст. 1953),
  • порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів (ст. 1956).

Щодо порядку виконання постанови суду про заборону відвідувати футбольні матчі, то такі повноваження покладенні на Міністерство внутрішніх справ України.

Так, відповідно до ст. 3161 Кодексу про адміністративні правопорушення, Постанова районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду (судді) про заборону відвідувати футбольні матчі надсилається на виконання до органу внутрішніх справ не пізніше наступного дня з дня набрання нею законної сили.

Крім Кодексу про адміністративні правопорушення, зміни були внесені до Закон України «Про особливості забезпечення громадського порядку та громадської безпеки у зв’язку з підготовкою та проведенням футбольних матчів».

Головною зміною внесеною до даного Закону, та і взагалі прийнятою 16 січня 2014 року Верховною радою України, є введення іменного квитка.

Так, відтепер квиток це документ, який дає глядачеві право проходу на територію спортивної споруди та обов’язковим реквізитом якого є прізвище та ім'я його власника, а кожна спортивна споруда призначена для занять футболомповинна мати систему турнікетів з електронними засобами зчитування інформації з квитка.

І якщо з квитками більш менш все зрозуміло - продаж їх буде здійснюватись за документами, що посвідчують особу, то обладнання кожної спортивної споруди турнікетами з електронними засобами зчитування інформації з квитка потребує значного фінансування, що фактично вже покладено на власників спортивних споруд.

Також даними змінами надано значні права службі безпеки спортивної споруди (футбольного клубу), відповідно до яких вони мають право із залученням стюардів здійснювати огляд глядачів і вимагати в них пред’явлення документів, що посвідчують особу, під час входу на територію спортивної споруди або перебування на ній.

Відповідальність за порушення заборони відвідування футбольного матчу встановлена ст. 18513 Кодексу про адміністративні правопорушення, та тягне за собою накладення штрафу від двадцяти до сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. (340-680 гривень).

Відповідно до прикінцевих положень Закону України №722-VII вступає в силу через шість місяців, а отже футбольний сезон-2013/2014 буде дограний ще за старими правилами.

http://www.ua-football.com/ukrainian/high/52dcebca.html