А

Авіаційний безвіз: кому це вигідно та що зміниться для пасажирів - коментарі Володимира Місечко для Парламент.ua

Укладена угода про "відкрите небо". Чому вона така важлива, що ми чекали від подачі заявки у 2014-му, чому все затягувалося? Що від угоди отримає Україна, а що від нас ЄС?

Вперше Угоду про спільний авіаційний простір було підписано в травні 2006 року, між Європейським союзом з однією сторони та деякими зовнішніми країнами.

В червні 2006 року в Люксембурзі, Угоду про спільний авіаційний простір було підписано майже усіма членами Європейського союзу та такими країнами як Албанія, Боснія та Герцеговина, Хорватія, Ісландія, Македонія, Чорногорія, Норвегія, Сербія, та Косово.

Відповідно до преамбули Угоди про спільний авіаційний простір, основною метою її є створення Європейського загального авіаційного простору, що буде ґрунтуватися на вільному доступі до ринку всіх компаній, рівних умовах конкуренції та загальних правилах, включаючи сфери безпеки, безпеки управління повітряним рухом, соціальних питань та навколишнього середовища.

Іншими словами, до моменту підписання Угоди про спільний авіаційний простір, країни, які не входили до Європейського союзу повинні були погоджувати авіаційні маршрути з кожною країною окремо, на підставі двосторонніх угод, після підписання такої угоди, жодних додаткових погоджень більше не потрібно.

Також це стосується сфери безпеки, безпеки управління повітряним рухом, соціальних питань та навколишнього середовища, відповідно до підписаної Угоди були встановлені стандарти, яким повинні відповідати повітряні судна, а також право на здійснення відповідних інспекційних перевірок таких повітряних суден на відповідність встановленим вимогам, щодо стану повітряного судна та його обладнання.

Щодо причин не підписання Угоди в 2014 році, то такою причиною став конфлікт між Великою Британією та Іспанією щодо територіального статусу Гібралтару й аеропорту в ньому, Іспанія блокувала підписання Угоди з Україною через визнання Києвом аеропорту в Гібралтарі британським.

На допомогу Україні прийшов Brexit, Велика Британія вийшла з Європейського Союзу та більше не є частиною Спільного авіаційного простору, а тому перепони для підписання Договору з Україною відпали, результатом чого і стало підписання Україною Угоди про спільний авіаційний простір.

Відтепер, будь-яка європейська авіакомпанія не матиме перешкод для заходу на авіаційний український ринок, в тому числі внутрішній, що буде значним плюсом та створить відповідну конкуренцію (дешеві квитки), а українські авіакомпанії зможуть розширити перелік своїх європейських маршрутів, але звичайно лише за умови відповідності власних повітряних суден встановленим європейським стандартам.   

Більше за посиланням